Ukhwah itu Indah,.
Saturday 4 February 2012 | 04:36 | 1 ukhwah terjalin


teman..
ku bersyukur ke hadrat Tuhan atas sebuah pertemuan..
terima kasih teman kerana menghargai erti sebuah persahabatan suci..
menjaga hatiku dengan penuh kejujuran dan keikhlasan..

teman..
doaku padaNya agar kita menjadi insan yang beriman..
tabah dan ikhlas menghadapi liku-liku kehidupan..
thabat dan istiqamah dalam perjuangan..
berbekalkan ilmu yang tinggi sepanjang perjalanan..
dengan kuntum senyuman kebahagiaan..

harapanku semoga perhubungan kita
yang terjalin erat
tidak akan pudar dan berkekalan
serta dalam keredhaan
buat selamanya..........

sahabat...
Janganlah berdiri di depan ku..
Atau berdiri di belakang ku..
Biarlah kita bersama berdampingan..
Saling mengerti dan mengisi hati kita..

sahabat..
maafkan aku..
Izinkan aku menebus dosa ku..
atas segala salah perlakuan atau keterlanjuran dalam percakapan

sahabat..
Hiasi hari-hari depanmu dengan senyuman..
Berikan keceriaan pada hati yang terluka..
Berikan belaian lembut pada hati yang kesepian..
Jadilah cahaya disetiap kegelapan hati..
Hapuskan setiap air mata yang menitis..
Berikan kesejukkan pada hati yang membara..
Berikan cinta, sayang dan kasih kepada semua..


Aku hanya mampu berdoa semoga kamu semua selalu bahagia..
walau dalam nikmat mahupun musibah..
Apapun yang terjadi, teruslah melangkah..
Tataplah hari depan dengan doa dan penuh harapan..
sesungguhnya Allah sentiasa bersama kalian..
ingatlah janjinya, 'in tansurullah yansurkum'..:)


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

ku coretkan kata-kata ini bukan bererti aku gagah mengharung ujian, kuat menanggung kerinduan, istiqamah dalam perjuangan, mujahadah dengan amalan, mungkin aku lebih lemah berbanding kalian, tapi harapan dan doa tetap ku teruskan..moga kita semua sentiasa beriringan..saling berpangku lengan..sungguh, aku benar2 mencintai kalian sebagai sahabat..lillahitaala..

Sahabatku,
Jika hari ini aku terlalu gembira, sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah,
Jika aku bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah pencipta,
Jika aku lemah tidak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga,
Jika di antara kita ada tembok yang memisah, ajaklah aku meleraikannya segera,
Jika pernah hatimu terluka, luahkanlah agar aku berubah,
Dan jika esok ku lena tanpa terjaga, iringlah aku dengan kalungan doa...

credit to-->
http://hatikumilikmuyarabbaks.blogspot.com/

Older Post |